Dużym zainteresowaniem cieszyło się podsumowanie projektu „My też możemy programować–zajęcia z robotyki dla mieszkańców subregionu tarnowskiego” w naszej szkole.
W spotkaniu udział wzięły cztery szkoły, które były objęte wsparciem: Radgoszcz, Szczurowa i Wietrzychowice oraz my.
Zadanie realizowane było w ramach III edycji Budżetu Obywatelskiego. Głównym celem projektu był rozwój zainteresowań programowaniem – robotyką - poprzez udział w warsztatach dla dzieci z terenu powiatów tarnowskiego, brzeskiego oraz dąbrowskiego.
Do zajęć wykorzystano klocki Lego Mindstorms EV3 w wersji edukacyjnej z zasilaczem, Lego WeDo 2.0. oraz tablety. Łączny wymiar warsztatów w jednej szkole wyniósł 56 godzin dydaktycznych, a cały projekt oszacowany został na 199 936,00 zł.
Uroczystość rozpoczął dyrektor szkoły pan Dariusz Węglowski, który przywitał przybyłych gości oraz wprowadził w zakres kończonego przedsięwzięcia.
Następnie głos zabrał pan Michał Wolak, który przybliżył cel projektu, proces jego tworzenia oraz wdrażania.
Zaproszenie na podsumowanie przyjęli pan Wiesław Krajewski Poseł na Sejm RP, pan Krzysztof Bryk Wicestarosta Dąbrowski, pani Marta Chrabąszcz dyrektor CUW w Dąbrowie Tarnowskiej, reprezentująca także Burmistrza Dąbrowy Tarnowskiej, pan Tomasz Banek Wójt Wietrzychowic, pan Michał Wolak dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego w Dąbrowie Tarnowskiej, pan Mariusz Gdowski z ramienia Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Krakowie oraz dyrektorzy, nauczyciele i przedstawiciele uczniów szkół realizujących projekt.
Każda ze szkół zaprezentowała swój dorobek - wypracowany na zajęciach warsztatowych pod okiem przygotowanych do tego nauczycieli i instruktorów. Wszystkie wystąpienia poparte były prezentacjami multimedialnymi oraz słownym komentarzem uczniów i nauczycieli.
Dzieci uczestniczące w projekcie udowodniły, że pozyskały wiedzę dotyczącą matematycznego opisu mechanizmów przestrzennych i planowania ruchu robotów. Zdobyły umiejętności dotyczące kinematyki, dynamiki poprzez formułowanie i rozwiązywanie zadań, algorytmizację obliczeń. Rozwinęły talenty, zainteresowania i nowe umiejętności informatyczno-konstrukcyjno – inżynierskie.
Wszyscy byli zachwyceni pomysłowością młodych konstruktorów, którzy przygotowali zdalnie sterowane roboty.
Zabierający głos, zaproszeni goście, wyrażali podziw dla uzyskanych efektów oraz gratulowali pomysłowości i aktywności młodym instruktorom i programistom.
Opracowanie: Dariusz Węglowski