Bądź Wielkim
Dodane przez admin dnia 19/05/2017 00:00

Po raz kolejny już uczniowie naszej szkoły wzięli udział w X edycji Regionalnego Konkursu "Bądź Wielkim”. W skład zespołu weszli: Joanna Foszcz, Julia Wojtas, Justyna Maziarz, Kinga Wybraniec i Kamil Kowal.

Konkurs składał się z trzech etapów. Na pierwszym etapie uczniowie rozwiązywali test wiedzy.Zadaniem zespołów zakwalifikowanych do II etapu było zaprojektowanie i wykonanie widokówki.  Wszystkie prace były inspirowane jedną z wybranych przez uczestników myśli/ przesłań Jana Pawła II z okresu  16.10.1998 r. – 02.04.2005 r.

Do organizatorów wpłynęło łącznie 32 prace konkursowe, przygotowane przez pięcioosobowe zespoły w tym:

Komisja konkursowa w dniu 11 kwietnia 2017 r. dokonała oceny złożonych prac wg następujących kryteriów: ogólne wrażenie artystyczne (m.in. oryginalność pomysłu, estetyka, atrakcyjność wizualna pracy), komentarz do pracy (m.in. czytelność przekazu, styl, sposób ujęcia tematu); zgodność pracy z wytycznymi określonymi dla pracy konkursowej i komentarza.

Komisja sporządzając listę zespołów, które zostały zakwalifikowane do finałowego etapu, brała pod uwagę sumę punktów:

Do finału zakwalifikowane zostały zespoły, które w trakcie zmagań w ramach I i II etapu konkursu uzyskały łącznie największą liczbę punktów.

Organizatorzy zakwalifikowali do finału 16 zespołów (po cztery zespoły w każdej z kategorii).W kategorii „szkoły podstawowe” do finałowego etapu zakwalifikowano nasza szkolę z największą ilością punktów.

W II etapie konkursu uczniowie zaprezentowali pantomimę przygotowana w oparciu o cytat przedstawiony w pracy plastycznej. Hasło przez nas prezentowane, to: "Budujmy świat bez wojen”.

W efekcie finałowym zespół zajął II miejsce. Uczniowie otrzymali cenne nagrody, jednak największą i najtrwalszą nagrodą jest wiedza i doświadczenie na temat pielgrzymek papieskich zdobyte w trakcie przygotowań do konkursu.

Nad poprawnością wykonywanych zadań czuwali państwo: Waldemar Szlosek, Irena Klich i Mirela Kiełbasa.

Opracowanie: Mirela Kiełbasa