11 marca to dzień warsztatów czytelniczych w naszej szkole – wpisanych w cykl zadań realizowanych w ramach Wielkiej Ligi Czytelników.
Spotkanie pod hasłem „Pogotowie literackie – zajęcia z elementami bajkoterapii, promujące czytelnictwo” poprowadziły panie Agata Obara – Giera i Agnieszka Macheta z Biblioteki Pedagogicznej w Tarnowie - na zaproszenie pana dyrektora, który zorganizował i nadzorował przebieg zajęć.
Uczniowie klas I – IV zostali powitani przez panie w białych fartuchach, które po przedstawieniu celu zajęć przystąpiły do bajkowego badania wzroku.
Każdy z uczniów podchodził kolejno do tablicy, na której zawieszone były kolorowe ilustracje i zasłaniając kolejno po jednym oku odpowiadał z jakiej bajki jest wskazany obrazek. Po badaniu każdy „pacjent” udał się na indywidualną konsultację do „lekarza”, który sprawdzał, czy uczeń jest już czytelnikiem.
Dzieci otrzymały książkowe recepty, które należy zrealizować w szkolnej bibliotece.
Po rozmowie na temat szacunku do książki i konieczności dbania o nie, zostały przeprowadzone warsztaty tworzenia zakładki w kształcie żaby i pszczoły.
Drugie spotkanie skierowane było do bardziej wymagających czytelników, czyli uczniów klas V-VIII to Jak mówić, żeby nas słuchano? – podstawy retoryki dla ucznia. Tutaj prowadząca wprowadziła uczestników w podstawy teoretyczne retoryki, a następnie zaprezentowała przykłady autoprezentacji.
Słuchacze oceniali wystąpienia specjalnie do tego przygotowanych kartach. Następnie podzieleni na cztery grupy (nazwiskami starożytnych retorów Cycerona, Arystotelesa, Kwintyliana i Peryklesa) ćwiczyli retorykę, dyskutowali i uczyli się efektywnego prezentowania wypowiedzi.