21 Maj 2025 07:46
BIP
Szkoła online
Szkoły ponadpodstawowe
Kuratorium Oświaty
O szkole

Dla sześciolatków

Kontakt

Historia szkoły

Osiągnięcia uczniów

Informacje dla rodziców

Kadra szkoły

Uczniowie

Rada Rodziców

Samorząd Uczniowski

Statut szkoły

Nasze archiwum

Nasze projekty

Nasze osiągnięcia
Losowa Fotka
Projekty unijne




Ankieta
Jaką ocenę wystawisz nowej stronie?

6

5

4

3

2

1

Lekcje historii w ramach projektu ERASMUS+
Lekcje historii w ramach projektu ERASMUS+

W roku szkolnym 2021/2022 nauczyciele wykorzystywali na lekcjach nowe umiejętności z zakresu TIK, które są wynikiem ich udziału w projekcie ERASMUS+. Przez udział w zagranicznym szkleniu nt. Boost Your  ICT Skills – Technoloy for the Classroom uczący wzbogacili swój warsztat pracy o szereg  nowych narzędzi edukacyjnych, których wykorzystanie pozwala w łatwy sposób zaangażować w proces edukacyjny wszystkich dzieci bez wyjątku. Wykorzystanie TIK na lekcjach podnosi tez atrakcyjność zajęć oraz zwiększą motywację uczniów do pracy.

Przykładem takiej lekcji były zajęcia z historii dotyczące Unia polsko-litewskiej  z 1385 roku, na której wykorzystano szereg nowoczesnych środków dydaktycznych, m.in. designing a WIKI, YouTube, e-podręcznik, Kahoot, Quizizz, LearningApps, Wordwall, Mind Maps & Word Clouseds. Za ich pomocą przekazywano wiedzę, powtarzano i utrwalano wiadomości, sprawdzano stopień zrozumienia i opanowania wiedzy. 

Na lekcji wprowadzono również treści historyczne z elementami  j. angielskiego na poziomie podstawowy. Zaprezentowano krótki film w języku angielskim dotyczące życia królowej Jadwigi oraz test sprawdzający stopień zrozumienia angielskojęzycznych  treści. Uczniowie mieli na lekcji okazję do sprawdzenia swojej znajomości języka obcego w praktyce. Sprzyjały temu wykorzystane technologie

Wiedza o unii polsko - litewskiej i jej następstwach jest jednym z głównych zagadnień niezbędnych dla zrozumienia późniejszych wydarzeń historycznych, zwłaszcza związku Polski z Litwą, który przetrwał do upadku I Rzeczypospolitej.

TIK niosą ze sobą ogromne możliwości dla nauczyciela. Dzięki niej możemy rozbudzać zaciekawienie uczniów, wzmacniać ich motywację i skupiać uwagę. Te korzyści wydają się szczególnie ważne w przypadku, kiedy przedmiot nauczania i tematyka lekcji dotyczy zagadnień odległych z perspektywy czasowej oraz bardzo zróżnicowanej  klasy pod względem możliwości edukacyjnych. Za pomocą narzędzi internetowych, znacząco wzmacniamy zaangażowanie dzieci w proces uczenia się oraz wpływają na wyrównywanie szans. Pomagają one w przyswojeniu i utrwaleniu wiadomości oraz szybkim sprawdzeniu wiedzy uczniów.

Opracowanie: I. Tańska

Dziennik elektroniczny
Jadłospis
RODO
Dokumenty szkolne
NASZ PATRON
Pieśń szkoły
CIEKAWSCY
Nasz nowy projekt
Przetłumacz stronę

Kalendarz
Po Wt śr Cz Pi So Ni
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  
Urodziny Urodziny:
Atlas Szkoły z klasą 2.0
Uczestniczymy







Wygenerowano w sekund: 0.02 51,611,986 unikalnych wizyt