9 maja 2022 roku uczniowie klasy 7 uczestniczyli w lekcji Fizyki zorganizowanej w ramach projektu ERASMUS +.
Uczniowie poznali zagadnienia dotyczące energii i pracy:
- Wyjaśnili intuicyjnie pojęcie energii,
- Poznali przykłady form energii, m.in. energię potencjalną grawitacji, energię potencjalną sprężystości, energię kinetyczną,
- Opisywali przemiany energii, np. przemiany energii ciała podniesionego na pewną wysokość, a następnie upuszczonego.
Celem zajęć było jednoczesne przekazanie treści z dziedziny fizyki i elementów języka angielskiego.
Uczniowie tworzyli fiszki językowe m.in :
Praca – WORK
Moc- POWER
Dzięki fiszkom w łatwy sposób zapamiętywali symbole fizyczne nowo poznanych pojęć :
Praca –W
Moc – P.
Uczniowie utworzyli również słowniczki polsko-angielskie w których zapisują i na bieżąco aktualizują wszystkie angielskie nazwy pojęć wykorzystywane podczas zajęć.
Lekcja ta, jak również i wiele innych jest efektem wyjazdu nauczycieli naszej szkoły na kurs językowo –metodyczny do Malty w ramach projektu ERASMUS + .
Na kursie nauczyciele podnosili swoje kompetencje językowe i przygotowywali się do nauczania swoich przedmiotów z wykorzystaniem języka angielskiego.
Nauczyciele poznawali metody aby język angielski wykorzystywany był do nauczania treści niejęzykowych, co pozwala jednocześnie rozwijać wiedzę przedmiotową oraz znajomość języka obcego. Wprowadzenie tego podejścia do codziennej praktyki szkolnej, jak wynika z badań, przyczynia się nie tylko do znacznego wzrostu poziomu umiejętności językowych i wiedzy przedmiotowej uczniów, ale i ich rozwoju poznawczego. |