24 Maj 2025 20:14
BIP
Szkoła online
Szkoły ponadpodstawowe
Kuratorium Oświaty
O szkole

Dla sześciolatków

Kontakt

Historia szkoły

Osiągnięcia uczniów

Informacje dla rodziców

Kadra szkoły

Uczniowie

Rada Rodziców

Samorząd Uczniowski

Statut szkoły

Nasze archiwum

Nasze projekty

Nasze osiągnięcia
Losowa Fotka
Projekty unijne




Ankieta
Jaką ocenę wystawisz nowej stronie?

6

5

4

3

2

1

MAGIA W LITERKACH UKRYTA
MAGIA W LITERKACH UKRYTA

Tytuł akcji w Miejskiej Bibliotece Publicznej Oddział dla Dzieci w Dąbrowie Tarnowskiej zachęcił uczniów klas I – III do wyjazdu w środę, 13 marca. Inspiracją do tych zajęć był Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci, obchodzony 2 kwietnia. Zgłębianie magicznych rozmaitości rozpoczęło czytanie „Bajek z 1001 Dobranocy” Wandy Chotomskiej. Na ich podstawie zorganizowano szereg ciekawych zabaw plastyczno-edukacyjnych. Najwięcej emocji wzbudziło układanie budowli z kilku pudełek z użyciem magnesów i sznurów, według określonych zasad. Niełatwe zadanie udało się wykonać dzięki wzajemnej współpracy.

Uczniowie podziwiali również ciekawą wystawę pod nazwą „Urok muliny i kordonka – wystawa haftu i prac szydełkowych” Danuty Owsiany.

Wyjazd do biblioteki zorganizowała p. Irena Klich wspólnie z paniami Grażyną Kruk i Roksaną Kaczówka.

Oprac. Irena Klich

Spotkanie z Rodzicami
Spotkanie z Rodzicami

Zgodnie z Kalendarzem roku szkolnego 2018/19 we czwartek 21 marca o godzinie 16 30 odbędzie się spotkanie z Rodzicami.

Porządek spotkania:

1. Informacje ogólne – sala gimnastyczna - dyrektor szkoły.

2. Program artystyczny związany z przedsięwzięciami ekologicznymi w szkole.

3. Spotkanie z panem Szymonem Lichorobcem - Ekodoradcą z UM w Dąbrowie Tarnowskiej.

4. Konsultacje z wychowawcami i nauczycielami.

Joanna Foszcz finalistką regionalnego Konkursu Czytelniczego Czytam, znam, rozumiem
Joanna Foszcz finalistką regionalnego Konkursu Czytelniczego Czytam, znam, rozumiem

6 marca bieżącego roku W PWSZ w Tarnowie odbył się finał pierwszej edycji regionalnego Konkursu Czytelniczego Czytam, znam, rozumiem dla uczniów z klas siódmych i ósmych szkół podstawowych oraz klas trzecich dotychczasowych gimnazjów, nad którym patronat honorowy objął Małopolski Kurator Oświaty. Miał on formę eliminacji ustnych, a uczestnicy musieli się wykazać umiejętnością tworzenia wypowiedzi argumentacyjnej.

Konkurs miał zasięg regionalny – objął cztery powiaty: tarnowski, brzeski, bocheński i dąbrowski.

Organizatorem konkursu było Towarzystwo Literackie im. Adama Mickiewicza Oddział
w Tarnowie
wraz z instytucjami współpracującymi: Zakładem Filologii Polskiej Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnowie, III Liceum Ogólnokształcącym im. Adama Mickiewicza w Tarnowie oraz Miejską Biblioteką Publiczną im. J. Słowackiego w Tarnowie.

Do ostatniego etapu komisja konkursowa zakwalifikowała 38 uczestników, wśród których znalazła się uczennica klasy VIII – Joanna Foszcz.

Obecna, pierwsza edycja Konkursu  została poświęcona wybranym utworom Adama Mickiewicza, którego 220. rocznica urodzin przypada w bieżącym roku szkolnym. To właśnie świetna znajomość takich utworów jak Pan Tadeusz, Dziady cz. II, wybrane ballady oraz Reduta Ordona pozwoliły Joannie Foszcz dojść do finału.

Organizatorzy chcieli zwrócić uwagę na twórczość  Narodowego Wieszcza w roku 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Konkurs miał za zadanie zachęcić uczniów do lektury tekstów Adama Mickiewicza, stanowiących niezbywalną część polskiego dziedzictwa narodowego.

Droga do finału nie była łatwa. W etapie szkolnym tego konkursu uczestniczyło ok. 400 uczniów
z 80 szkół, zaś do drugiego etapu na szczeblu rejonowym zakwalifikowało się 120 uczniów z 60 szkół.

Serdecznie gratulujemy Asi, która była w finale konkursu jedyną reprezentantką naszej gminy.

Życzymy dalszych sukcesów w konkursach z języka polskiego!

Do konkursu Joannę przygotowała pani Iwona Tańska.

Kamil Wybraniec finalistą IV Ogólnopolskiego Konkursu "Kodować każdy może"
Kamil Wybraniec  finalistą  IV Ogólnopolskiego Konkursu "Kodować każdy może"

 Kamil Wybraniec z klasy VII, zakwalifikował się do finału ogólnopolskiego konkursu z zakresu kodowania w języku Scratch.

Uczeń miał za zadanie wykonać grę edukacyjną - tematycznie związaną z geografią Polski. Jury oceniało prace uwzględniając: grafikę, dźwięk, zróżnicowanie, estetykę oraz odporność na błędy.

Praca Kamila „Rzeki Polski” okazała się na tyle dobra, iż znalazł się on wśród finalistów konkursu.  

2 marca miłośnicy kodowania z całej Polski spotkali się na  Wydziale Informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego, gdzie odbył się finał konkursu.

Kamil był jedynym reprezentantem południowej Polski w tych rozgrywkach.

Uczestnicy  najpierw w zaciszu pracowni komputerowej zmagali się z indywidualnymi  zadaniami programistycznymi w środowisku Scratch następnie,  w losowo wybranych zespołach, wykonywali zadania grupowo.

Konkurs oceniany był przez pracowników Wydziału Informatyki ZUT. O jego randze świadczy również  patronat  Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty oraz Prezydenta Miasta Szczecina.

Gratulujemy Kamilowi pracowitości  i wytrwałości, bo pracować nad skryptem  do konkursu kilka tygodni to dużo, ale  pojechać na finał konkursu na drugi koniec kraju to już świadczy o godnych naśladowania ambicjach naszego młodego programisty!

Opracowanie: Anna Wolak

W ŚWIECIE ILUZJI i AKROBACJI
W ŚWIECIE ILUZJI i AKROBACJI

W piątkowy ranek, 22 lutego, wszyscy uczniowie, a szczególnie ci najmłodsi, niecierpliwie czekali na godzinę 8.00. Wtedy bowiem, wspólnie z przedszkolakami, mieli możliwość obejrzenia bardzo ciekawego i barwnego przestawienia cyrkowego.

W trakcie występu dzieci podziwiały żonglerkę, iluzję i akrobacje. Zachwyt budziła ekwilibrystyka na monocyklu. Jednak największą atrakcją było spotkanie z wężem boa. Najodważniejsi uczniowie mieli niepowtarzalną okazję wziąć węża na szyję, a pozostali - dotknąć i „pogłaskać” to piękne, egzotyczne zwierzę. Rozśmieszaniem publiczności zajął się zabawny klown.

Po występie artyści otrzymali od wszystkich widzów gromkie brawa. Na koniec uczniowie zakupili różne „pamiątki”: nosy klowna, balonowe pieski i miecze. I po do końca dnia po korytarzu podczas przerw spacerowały przyszłe sławy cyrkowe w czerwonych nosach.                                      

Oprac. Irena Klich

Warsztaty psychologiczne pt."Bądź życzliwym dla innych"
Warsztaty psychologiczne  pt."Bądź życzliwym dla innych"

19 lutego 2019 r. w naszej szkole odbyły się warsztaty psychologiczne pt. „Bądź życzliwym dla innych”. Zajęcia, przeprowadzone przez panią psycholog Kalinę Gądek, były częścią działań profilaktyczno - zdrowotnych. Miały na celu wzbogacenie wiedzy oraz świadomości uczniów, dotyczącej psychicznych i fizycznych źródeł oraz skutków przemocy, mających miejsce w środowisku rówieśniczym. 

Ze względu na zróżnicowany poziom przekazywanej wiedzy, uczniowie zostali podzieleni na dwie grupy warsztatowe. Pierwszą z nich stanowiły dzieci z klas od I do IV, drugą zaś roczniki starsze - klasy od V do VIII.           

Poprzez wspólną rozmowę, uczniowie mieli możliwość zapoznania się z pojęciem dokuczania - zaliczanego do psychicznej i fizycznej formy przemocy. Szczegółowo zostały omówione takie kwestie, jak:

Czym jest dokuczanie oraz jak je rozpoznać?

Czemu niektórzy dokuczają innym?

Jakie są skutki dokuczania?

Co zrobić kiedy ktoś nam dokucza?

Jak pomóc innym, kiedy widzimy, że dzieje im się krzywda?

Podczas warsztatów została również omówiona definicja „życzliwości”, czyli zachowania będącego przeciwieństwem dokuczania. Uczniowie mieli możliwość odpowiedzenia na pytania:

Co to znaczy być życzliwą osobą?

Jak objawia się życzliwość?

Co zyskujemy będąc życzliwymi ludźmi?

Tematyka zajęć została poparta licznymi nagraniami wideo, z udziałem dziecięcych idoli. Uczniowie mieli możliwość obejrzenia w jaki sposób Wojciech Szczęsny, Grzegorz Krychowiak, Jakub Błaszczykowski oraz Marcin Gortat propagują właściwe formy zachowań rówieśniczych.

Podczas części warsztatowej uczniowie zmierzyli się z wykonaniem ćwiczeń psychoedukacyjnych. Zadaniem młodszych klas było zapoznanie się z sytuacjami społecznymi przedstawionymi na obrazkach. Symbol uśmiechu należało postawić obok sytuacji ukazujących życzliwą postawę wobec innych, natomiast symbol smutku przy zachowaniach, które były nieprzyjemne i wskazywały na dokuczanie jednego z jej uczestników. Wszystkie postawy przedstawione na obrazkach zostały szczegółowo omówione, z uwzględnieniem emocji  i zachowań osób biorących udział w sytuacjach przemocowych.

Uczniowie klas starszych zmierzyli się natomiast z zagadką, którą był symbol trójkątu. Każdy z jego kątów obrazował  uczestników sytuacji przemocowej, a więc sprawcę, osobę doświadczającą przemocy oraz obserwatora. Przedstawione role, wraz z uwzględnieniem zachowań i emocji zostały omówiona przez uczniów i prowadzącego.

Uczniowie wszystkich klas wykazali się dużą wiedzą oraz inteligencją, a rozwiązanie powierzonych im ćwiczeń nie stanowiło dla nich większego problemu. Wszystkie klasy poradziły sobie z wykonaniem zadań sprawnie i bezbłędnie.

Warsztaty miały na celu wprowadzenie uczniów w świat wartości, a także formowanie wśród nich poczucia własnego wpływu, ważności oraz godności innych osób. Uczniowie poznali role osób uczestniczących w sytuacjach przemocowych oraz ich motywacje do działania. Posiadają wiadomości, dzięki którym potrafią odróżnić dobrą zabawę od dokuczania oraz określić jakie emocje temu towarzyszą. Wiedzą co czują i myślą osoby uwikłane w wyżej opisane sytuacje. Rozumieją jakie konsekwencje przynosi dokuczanie, a także potrafią określić jak powinny się zachować będąc ofiarami lub świadkami sytuacji przemocowej.

Opracowanie: mgr Kalina Gądek

Naukowa opowieść o powietrzu Małopolskiego Centrum Nauki Cogiteon
Naukowa opowieść o powietrzu Małopolskiego Centrum Nauki Cogiteon

21  lutego uczniowie klasy VI i VII obejrzeli ekspozycję Małopolskiego Centrum Nauki Cogiteon.

Ta wyjątkowa pod  wieloma względami wystawa mieściła się w naczepie, która na własnych kołach przyjechała do Dąbrowy Tarnowskiej.

To nie był standardowy pojazd. Jego ściany rozsuwały się, by pomieścić szkolną klasę. Do dyspozycji odwiedzających były m.in. okulary rozszerzonej rzeczywistości, mapa zapachów, animacje, powietrzne gry, możliwość zrobienia sobie pamiątkowego selfie.

Bardziej skomplikowane tematy wyjaśniali animatorzy.

Dziennik elektroniczny
Jadłospis
RODO
Dokumenty szkolne
NASZ PATRON
Pieśń szkoły
CIEKAWSCY
Nasz nowy projekt
Przetłumacz stronę

Kalendarz
Po Wt śr Cz Pi So Ni
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        
Urodziny Urodziny:
Atlas Szkoły z klasą 2.0
Uczestniczymy







Wygenerowano w sekund: 0.03 51,670,207 unikalnych wizyt