21 Listopad 2024 17:28
BIP
Szkoła online
Szkoły ponadpodstawowe
Kuratorium Oświaty
O szkole

Dla sześciolatków

Kontakt

Historia szkoły

Osiągnięcia uczniów

Informacje dla rodziców

Kadra szkoły

Uczniowie

Rada Rodziców

Samorząd Uczniowski

Statut szkoły

Nasze archiwum

Nasze projekty

Nasze osiągnięcia
Losowa Fotka
Projekty unijne




Ankieta
Jaką ocenę wystawisz nowej stronie?

6

5

4

3

2

1

Jesteśmy Szkołą z Klasą 2.0
Jesteśmy Szkołą z Klasą 2.0

Nasza szkoła w minionym roku szkolnym brała udział w ogólnopolskiej akcji edukacyjnej prowadzonej przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą” pn. „Szkoła z Klasą 2.0” i wraz z 8 innymi placówkami tego typu  z województwa małopolskiego dołączyła w 2016 roku do grona   „Szkół z Klasą”, otrzymując stosowny certyfikat.

Akcja „Szkoła z Klasą 2.0” ma na celu upowszechnienie wśród uczniów wiedzy i postaw potrzebnych we współczesnym świecie. Pomaga także rozwijać umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia oraz stosować nowe technologie do uczenia się, a nie tylko do rozrywki. Nauczycielom proponuje ciekawe i skuteczne metody nauczania, a dyrektorów wspiera w niełatwym procesie wprowadzania zmian.

Do programu przystąpiliśmy we wrześniu 2015 roku. W pracę zaangażowali się nauczyciele: Renata Sojka, Mirela Kiełbasa,  Dorota Grzesik,  Waldemar Szlosek – koordynator projektu oraz dyrektor Dariusz Węglowski. Nauczyciele wybierali zadania i wraz z uczniami przygotowywali interesujące zajęcia.

Wybrano następujące zadania:

„Odwrócona lekcja”

W ramach tej ścieżki nauczyciel przed lekcją przygotowuje i udostępnia uczniom zestaw materiałów do samodzielnej nauki w domu. W trakcie zajęć w szkole uczniowie mają czas na pogłębianie zdobytej w domu wiedzy, pracę grupową i praktyczne ćwiczenie nabytych umiejętności pod okiem nauczyciela. Tą metodą pracowała p. Dorota Grzesik realizując tematy: „Healthy food - układanie zdrowego jadłospisu”, „Człowiek pierwotny bohaterem prehistorii”.

„Uczymy innych”

W ramach tej ścieżki uczniowie samodzielnie (pod opieką nauczycieli) przygotowują i prowadzą zajęcia dla młodszych lub starszych kolegów, rówieśników. Tę metodę wybrały p. Renata Sojka przy realizacji tematów:  „Nasze rady na odpady”, „Kilka słów o ogrodach” oraz p. Dorota Grzesik, przygotowując lekcje: „Martwa natura – piękno otaczających nas przedmiotów”, „Kolorowe balony – barwy podstawowe i pochodne".

„Debata”

Ścieżka ta rozwija zaangażowanie i odpowiedzialność oraz kształtuje w uczniach postawy obywatelskie. Wybrały ją panie Mirela Kiełbasa do realizacji tematów: „Jak mądrze korzystać z komputera? – debata”, „Zdrowe nawyki żywieniowe wyzwaniem dla współczesnych nastolatków” oraz p. Renata Sojka, opracowując lekcje: „Wypalanie traw wiosną TAK czy NIE”, „Debata uczniowska nad ochroną przyrody”.

„Czytaj (ze zrozumieniem)”

Podczas realizacji tej ścieżki uczniowie rozwijają wrażliwość, uczą się rozumieć konteksty kultury, ćwiczą pogłębioną analizę i umiejętność interpretacji. Wykorzystała ją p. Mirela Kiełbasa, opracowując dla uczniów klasy III tematy: „Czytaj (ze zrozumieniem)”, „Akcja czytelnicza „Czytać każdy może..."

Dyrektor Dariusz Węglowski realizował zadanie „Spacer edukacyjny TIK”, które  pozwoliło nauczycielom na wymianę doświadczeń, ułatwiło dobór środków multimedialnych i wykorzystanie technologii informacyjnej oraz przyczyniło się do wyposażenia dodatkowych klas w sprzęt multimedialny (komputery, projektory, ekrany, dostęp do Internetu).

Również koordynator Waldemar Szlosek miał do wykonania zadania. Przeprowadził ogólnoszkolną debatę uczniowską,  podczas której stworzono w szkole Kodeks 2.0, zawierający zasady korzystania z technologii komunikacyjno - informacyjnych w nauczaniu i uczeniu się oraz wyjaśniający, jak komputer, Internet, komórka itp. – wspaniałe w zabawie i komunikacji – mogą pomóc mądrej edukacji. Zorganizował również dwie imprezy podsumowujące działania nauczycieli i uczniów na koniec semestru oraz na zakończenie  realizacji projektu „Szkoła z Klasą 2.0”.

Wszystkie działania  zostały udokumentowane na platformie projektu. Na uwagę zasługuje fakt, iż cztery lekcje zostały szczególnie docenione przez organizatorów akcji i oznaczone odznaką „Dobra praktyka”. Scenariusze zajęć oraz inne działania przeprowadzane w szkole można znaleźć na stronie internetowej  http://szk2016.ceo.nq.pl/szkoly/wizytowka/554/

Zajęcia przeprowadzone w ramach w/w zadań były ciekawe, aktywizowały uczniów i pokazywały, że zdobycze techniki można wykorzystywać na lekcjach, by je uatrakcyjnić.

Opracowanie: Waldemar Szlosek

Dziennik elektroniczny
Jadłospis
RODO
Dokumenty szkolne
NASZ PATRON
Pieśń szkoły
CIEKAWSCY
Nasz nowy projekt
Przetłumacz stronę

Kalendarz
Po Wt śr Cz Pi So Ni
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
Urodziny Urodziny:
Atlas Szkoły z klasą 2.0
Uczestniczymy







Wygenerowano w sekund: 0.03 50,021,821 unikalnych wizyt